Velkommen til Frederikssund Jagtforeing

Kære jagtentusiast,

Vi er kan med glæde meddele, at vi nu igen tilbyder Jagttegnskursus hos Frederikssund og Omegns Jagtforening (FOOJ).

Dette er din chance for at begynde din rejse ind i jagtens forunderlige verden. På vores kursus vil du få den nødvendige viden og de færdigheder, der kræves for at bestå jagtprøven og blive en erfaren jæger.

Mere information om vores jagttegn - klik her

Nært forkommende arrangementer
Trofæaften den 23/4-2024.

Vi mødes i klubhuset (Svæveflyvepladsen - Ellehammersvej 20, Frederikssund) tirsdag den 23 april 2024, kl. 19.30

Medbring dine trofæer både fra Danmark og fra udlandet, så vi alle kan se dem og høre historien om jagten. Det er ikke størrelsen af trofæet, der er afgørende, det er lige så meget historien.

I løbet af aftenen vil vi stemme om den bedste danske og bedste udenlandske trofæ historie. Der vil være præmier i begge kategorier -Sponsoreret af Nordsjællands Jagt.

Foreningen er vært med kaffe og ostemadder - Øl og vand kan købes.

Som altid vil der være mulighed for at fejre fælleskabet og vores lidenskab for jagt. Du er velkommen til at tage en jagtkammerat med.

Vi ses i klubhuset og vi i bestyrelsen håber i vil få en super aften

Indskydning på Hanebjerg  d. 27. April kl 13.30 ->17.00

Frederikssund Jagtforening sender diverse information ud på mail til medlemmerne, modtager du dem?

Hvis du ikke gør, så er det fordi at vi ikke har fået din e-mail address eller det måske er din gamle..

Send en mail til foojagt@gmail.com så kommer du med på maillisten.

Alle vores arrangementer kan findes under KALENDER

Alle vores tilbagevendende aktiviter kan findes under AKTIVTETER

Frederikssund og Omegns Jagtforening er en lokal afdeling af Danmarks Jægerforbund. Tilknyttet Kreds 7, Nordsjælland, endvidere er foreningen en del af Jagtforeningernes Kommunale Fællesråd i Frederikssund.

Vi er grundlagt i 1933 under Landsjagtforeningen af 1923. Den første generalforsamling blev holdt den 3. april 1933 på Hotel Frederikssund. Formand den gang blev bladhandler Nielsen, til den øvrige bestyrelse blev valgt Bernhard Andersen, Vilhelm Münte, vognmand Andersen, Laurits Petersen, Frode Jakobsen og Christoffer Olsen. Til revisorer blev valg Skaarup og Chr. Madsen. Diæter til 20 kr. pr. mand blev vedtaget.

I januar 1992, det historiske øjeblik, hvor Danmarks 3 store jagtforeninger blev sammensluttet til Danmarks Jægerforbund (DJ).

Ved sammenlægningen, blev Frederikssund og Omegns Jagtforening tilsluttet som lokalforening under DJ, og vedkender sig derfor DJ's formålsparagraf samt vedtægter. Vedtægterne er bindende for foreningen, og går forud for foreningens egne vedtægter. Det betyder i praksis at Frederikssund og Omegns Jagtforenings vedtægter nøje er afstemt med DJ’s vedtægter.

Foreningen tæller i dag over 200 medlemmer (2023).